Εν αρχεί ην το μάρκετινγκ

μάρκετινγκ

Οι Γερμανοί είναι παραδοσιακοί σε πολλά θέματα, ειδικά ηθικής. H Μπουντεσλίγκα, το πρωτάθλημά τους, ήταν το τελευταίο μεγάλο πρωτάθλημα που προσπαθούσε να αντισταθεί. Να αντισταθεί στην εισχώρηση σε βάθος του μάρκετινγκ στο χώρο του ποδοσφαίρου, συμμετέχοντας σε ‘’λίφτινγκ’’ της παραδοσιακής εκδοχής του αγαπημένου μας σπορ, στο βωμό φυσικά του κέρδους. Ο χρόνος που χρησιμοποιήθηκε στην παραπάνω πρόταση δεν είναι τυχαία παρελθοντικός, καθώς οι ιθύνοντες του γερμανικού fussball απ’ότι φαίνεται συνεχίζουν στα χνάρια των συναδέλφων τους στα υπόλοιπα μεγάλα πρωταθλήματα. Πλέον οι διαμαρτυρίες των οργανωμένων έχουν ενταθεί σε όλα τα γήπεδα, ελπίζοντας σε αντιστροφή, της μάλλον μη αναστρέψιμης, κατάστασης. Από τους οργανωμένους της πρωταθλήτριας Μπάγερν

μέχρι αυτούς της μικρής Μπράουνσβάιγκ (2ης κατηγορίας πλέον) αλλά και άλλους συλλόγους χαμηλών κατηγοριών.

Επειδή αρκετοί μπορεί να μη γνωρίζουν περί τίνος πρόκειται, ας αναλύσουμε λίγο τους κεντρικούς άξονες αυτής της διαμαρτυρίας:
Αρχικά ο κανόνας 50+1, που έχει να κάνει με τους μεγαλομετόχους των ομάδων. Μέχρι πρόσφατα, το 50+1 σήμαινε ότι η ελάχιστη πλειοψηφία (51%) που απαιτείται για λήψη αποφάσεων, πρέπει να ανήκει στην ίδια την ομάδα, ή για την ακρίβεια στους οπαδούς της (κάτι σαν την επονομαζόμενη λαϊκή βάση στη χώρα μας). Το γεγονός αυτό προφύλλασε το εκάστοτε κλαμπ από ξένους επενδυτές που βλέπουν τις ομάδες περισσότερο κερδοσκοπικά. Πλέον αυτό άλλαξε και η νομοθεσία επιτρέπει σε οποιονδήποτε έχει επί 17 συναπτά έτη ‘’εξαιρετική ‘’ προσφορά σε κάποια ομάδα, να μπορεί να είναι μεγαλομέτοχος της. Κλασικό παράδειγμα η αμαρτωλή εξωαγωνιστικά Λειψία, ή ορθότερα Ρεντ Μπουλ Λειψίας. Μεγαλομέτοχος είναι ο κύριος Ντίτερ Μάτεσιτζ, Αυστριακός δισεκατομμυριούχος και εκ των ιδιοκτητών της γνωστής εταιρείας με τα energy drinks, που βρήκε το παραθυράκι και έχει μετόχους στο αντίστοιχο ποσοστό, εργαζομένους στην ίδια του την εταιρεία (!!!). Τώρα αν οι ίδιοι είναι και εγγεγραμμένοι οπαδοί του συλλόγου, μένει να το εξετάσουν οι αρμόδιοι. Ήδη Χόφενχαιμ και Αννόβερο έχουν περιέλθει επίσης στα χέρια ενός μόνο ”ιδιοκτήτη”!


Μιας και αναφέρθηκε το παράδειγμα της σταχτοπούτας Λειψίας (με έτος ίδρυσης το 2009), αξίζει να αναφερθεί και το διφορούμενο της ονομασίας της. Το νομοθετικό πλαίσιο στη Γερμανία δεν επιτρέπει την αναφορά χορηγού στην επίσημη ονομασία οποιουδήποτε συλλόγου (εκτός αν αυτός έχει την πολυετή προφορά που προαναφέρθηκε). Η επίσημη ονομασία της Λειψίας στα γερμανικά είναι RB Leipzig. Το RB προφανώς και προέρχεται από το Red Bull και όχι από το RasenBallsport (όπως ισχυρίζονται οι διοικούντες της ομάδας), με την ομοσπονδία να κωφεύει προκαλώντας δυσαρέσκεια και απογοήτευση. Αξιοσημείωτο ότι πέρυσι υπήρχαν πανό στήριξης των εκάστοτε αντιπάλων της Λειψίας, από τους οπαδούς των άλλων ομάδων της κατηγορίας.  Απέναντι στην εμπορευματοποίηση, δεν υπάρχουν χρώματα, ούτε αντιπάθεια προς τη Λειψία σαν ομάδα. Υπάρχει μόνο η ανάγκη για την ύστατη προσπάθεια προστασίας του σπορ. Ακόμα και οι επίσης Ανατολικογερμανοί της ιστορικής Δινάμο Δρέσδης, τον Αύγουστο του 2016 σήκωσαν πανό ενάντια της RB στον αντίστοιχο αγώνα κυπέλλου, με αποτέλεσμα η ομάδα τους να τιμωρηθεί με πρόστιμο 60.000 ευρώ (το πανό γράφει ότι η παράδοση δεν αγοράζεται από κανέναν).

Επιπρόσθετα, η ομοσπονδία έχει αλλάξει την ατζέντα του πρωταθλήματος βάζοντας αγώνα της πρώτης κατηγορίας ημέρα Δευτέρα (από τη ερχόμενη σεζόν), εκτός από Παρασκευή-Σάββατο-Κυριακή που ίσχυε έως τώρα, με γνώμονα τα περισσότερα έσοδα από τηλεοπτικά που θα εισρεύσουν στα ταμεία. Παράλληλα, λειτουργώντας σε αμερικάνικα πρότυπα αποφασίσθηκε η διασκέδαση του κοινού με διάφορα events στο ημίχρονο των αγώνων , με τους οπαδούς της Μπάγερν να γιουχάρουν παρόμοιες ενέργειες στο παιχνίδι της τελευταίας αγωνιστικής του περασμένου Μαίου κόντρα στη Φράιμπουργκ. Δυστυχώς ο κατήφορος όμως συνεχίζεται καθώς πλέον οι ομάδες κάνουν προετοιμασία, όχι απλά σε άλλες χώρες αλλά και σε άλλες ηπείρους προκειμένου να αναπτύξουν οπαδικό δίκτυο σε χώρες της Ασίας, όπως η Κίνα, η Ινδία, η Ταύλάνδη και πολλές ακόμα στην Αμερική (θυμάμαι κάποτε ο Χένες αποκαλούσε τη Ρεάλ θίασο που περιόδευε στην Ασία, περίπου 15 χρόνια μετά πράττει όμοια με ότι κορόιδευε).

Τέλος, προ διμήνου έγινε άλλη μια παράλογη κίνηση, με την Κινέζικη εθνική ομάδα κάτω των 20, να συμμετέχει στην τέταρτη κατηγορία της Γερμανίας, πληρώνοντας φυσικά 30.000 ευρώ για κάθε αγώνα της, με την αιτιολογία της DFB να είναι ότι τα χρήματα θα ενισχύσουν τις ομάδες χαμηλών κατηγοριών και πλέον το γερμανικό πρωτάθλημα θα μπει στα σπίτια της χώρας της Άπω Ανατολής.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε τις μειώσεις στις θέσεις ορθίων στα γήπεδα και την απαγόρευση μεγάλων πανό προκειμένου να μην αποκρύπτονται οι διαφημιστικές πινακίδες χορηγών!! Φευ!

Σχόλια